Augsmes metodika​

No idejām līdz rezultātiem

Bizness nekad nestāv uz vietas. Vide, kurā mēs darbojamies, pastāvīgi mainās. Jauni konkurenti, mainīgas klientu vēlmes, politiskie, ekonomiskie un citi faktori nepārtraukti liek mums pārdomāt, kā vislabāk virzīt savu biznesu uz priekšu. Mums ir jāpielāgojas, lai paliktu konkurētspējīgi, bet, lai sasniegtu jaunas virsotnes, mums ir jārīkojas aktīvi. Ir simtiem veidu, kā to izdarīt; tikai nepieciešams atrast īstos. Augsmes metodika ir radīta tieši tam!

Izmanto Augsmes metodiku, lai atrastu idejas biznesa izaugsmei

Augsmes metodika ir sistemātiska pieeja, lai atrastu idejas, kuras palīdz organizācijām augt un sasniegt savus mērķus pēc iespējas ātrāk un izdevīgāk. No idejām līdz izaugsmei – Augsmes metodika der kā mazām, tā lielām kompānijam jebkurā nozarē. Viss, kas vajadzīgs, ir vēlme sākt, jo mēs esam Tev sagatavojuši visu nepieciešamo, lai Tu varētu to darīt jau tagad!

Šajā lapā Tu uzzināsi:

Laiks sākt!

Vienalga, vai tas ir bizness ar pastāvīgiem klientiem vai tā tikai ideja, Augsmes metodika ir jāsāk uz stabiliem pamatiem. Vispirms jāsaprot, vai Tavs bizness ir gatavs izaugsmei. Šis jautājums jāaplūko no diviem rakursiem. Pirmkārt, vai Tavā biznesā ir atrodamas visas nepieciešamās kompetences? Otrkārt, vai Tavs piedāvājums ir gatavs izaugsmei?

Augsmes kompetences

Lai gan Augsmes metodikā var būt iesaistīts ļoti plašs spektrs dažādu ekspertu, to sākt var arī viens pats un ar minimālām zināšanām. Ne velti mēs esam šeit, lai sniegtu Tev visu nepieciešamo palīdzību. Šis ir vairāk ieskats tajā, kādos virzienos būs nepieciešams darboties, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Vai tā ir viena persona visām lomām vai arī vairākas personas katrai kompetencei – tas atkarīgs no katras kompānijas individuāli.

Augsmes metodiku var pielietot arī viens pats

Vizualizācija ar Augsmes kompetencēm. Pilns apraksts zem bildes

Arī Augsmes metodikā ir nepieciešams vadītājs, kāds, kurš rāda virzienu un tur roku uz pulsa. Tā ir persona, kura vismaz virspusēji pārzina pārējās kompetences un zina, kā vislabāk motivēt komandu iet uz priekšu un nepadoties pie pirmās neveiksmes.

Darbs ar datiem ir Augsmes metodikas pamats. Šis process ir nepieciešams, lai padarītu jaunu izaugsmes ideju realizāciju kļūtu maksimāli objektīvu un dati ir atslēga uz to. Datiem nav emociju, un tie nemelo, līdz ar to tie būs Tavi labākie draugi ceļā uz rezultatīvu lēmumu pieņemšanu.

Ņemot vērā, ka savā būtībā Augsmes metodika ir radīta digitālai videi, spējas darboties ar digitāliem risinājumiem ir nepieciešamas. Tomēr tas nenozīmē, ka tagad Tev jāmācās programmet no nulles; šodien mums ir pieejami simtiem produktu un pakalpojumu mājaslapu, automatizāciju un citu digitālu risinājumu izveidei. Līdz ar to jebkurš no mums var sākt – ir tikai jāgrib. 

Ar Augsmes metodiku mārketings paceļas nākamajā līmenī. Tā vietā, lai fokusētos tikai uz klientu piesaisti, Augsmes metodikas ietvaros mārketings ir orientēts uz pilnu klientu dzīves ciklu. Arī mārketinga spējas Augsmes metodikā ietver ļoti plašu spektru – tās var būt nepieciešamas satura radīšanā, sociālajos tīklos un visos citos klientu piesaistes kanālos.  

Lai gan tas ir visai plašs termins, arī Augsmes metodikā dizainerim būs nepieciešams radīt dažādus vizuālos risinājumus – no baneriem līdz zīmola identitātei un vēl vairāk. Primārais fokuss attiecībā uz dizaina kompetenci ir spēja realizēt idejas ātri, lai ātri varētu saprast, kas strādā un kas ne.

Kā jau minējām, šis ir vispārīgs skats uz kompetencēm, kādas būs nepieciešamas Augsmes metodikā. Lielākās kompānijās būs vairāki mārketinga speciālisti, katrs atbildīgs par savu klientu piesaistes kanālu, kā arī būs dažādi programmētāji, analītiķi un dizaineri. Tomēr tas nebūt nenozīmē, ka bez tā nevar sākt. Sākt var arī viens pats, līdzko Tavs piedāvājums ir gatavs izaugsmei.

Vai Tavs piedāvājums ir gatavs izaugsmei?

Lai gan tas varētu likties pašsaprotami, tas ir svarīgs jautājums, kuru nepieciešams uzdot. Ja Tev ir bizness ar stabiliem klientiem un nav ne mazāko šaubu par to, ka Tavs produkts vai pakalpojums ir atradis savu vietu tirgū, vari šo sadaļu izlaist. Tomēr, kā pierāda dati, daudzi no mūsu lasītājiem pārstāv jaunās kompānijas, kurām ir maz klientu vai to vispār nav. Tāpat pieredzējušas kompānijas rada jaunus produktus un pakalpojumus, kuriem vēl tiek meklēta pareizā vieta tirgū. Līdz ar to mēs aicinām tevi kritiski izvērtēt, vai tavs piedāvājums ir nepieciešamība.

Pirms izaugsmes ir jāatrod savam piedāvājumam pareizā vieta tirgū

Vīrs, kurš ir licis pamatus Augsmes metodikā izmantotajiem principiem, atklāja pavisam vienkāršu metodi, kā noskaidrot vai tavs produkts / pakalpojums ir gatavs izaugsmei. Viņš esošajiem klientiem uzdeva pavisam vienkāršu jautājumu: kā Tu justos, ja rīt šis produkts / pakalpojums vairs nebūtu pieejams? Tika piedāvāti 4 atbilžu varianti: es būtu vīlies; es būtu nedaudz vīlies; es nebūtu vīlies; es vairs nelietoju šo produktu.

Ja vismaz 40% klientu atbild, ka viņi būtu vīlušies, tad Tev tas ir izdevies – Tavs piedāvājums ir nepieciešamība! Protams, tas ir ļoti vienkāršots veids, kā pārbaudīt sava piedāvājuma saderību ar tirgus pieprasījumu, tomēr tas sniedz labu indikāciju. Ir daudz un dažādas metodes, kā to pārbaudīt, un vairāk informācijas tu vari atrast mūsu zināšanu bāzē Augsmes metodikas sadaļā. Tas, uz ko mēs aicinām, ir objektīvi izvērtēt sava piedāvājuma gatavību iekarot tirgu, jo pat izcilākās Augsmes idejas nebūs spējīgas palīdzēt piedāvājumam, kuram nav pieprasījuma.

Polārzvaigzne jeb Tava Augsmes formula

Kad esi pārliecināts par sava piedāvājuma gatavību izaugsmei, ir laiks definēt Augsmes formulu. Tā ir formula, kurā tiek apkopoti visi kvantificējamie faktori, kas ietekmē Tava biznesa izaugsmi. Kā piemēru apskatīsim pazīstamo platformu eBay.

Pārdevēju skaits * Produktu skaits * Pircēju skaits * Sekmīgu pārdošanu skaits = Pārdošanas apjoma pieaugums ​

 

Respektīvi, katrs no šiem faktoriem ir svarīgs eBay izaugsmē, un bieži vien tie ir savstarpēji saistīti. Lielāks pārdevēju skaits nozīmē lielāku produktu skaitu, līdz ar to plašāku piedāvājumu potenciālajiem pircējiem. Plašs piedāvājums piesaista pircējus, un liela konkurence starp pārdevējiem nodrošina labākas cenas, kas nozīmē, ka sekmīgu pārdošanu būs vairāk. Tādējādi platformā tiks pārdots vairāk produktu un tā straujāk augs.

Katram biznesam ir iespējams atrast Augsmes formulu, un to ir ļoti nozīmīgi izdarīt. Šī formula turpmāk būs Tava ziemeļzvaigzne un rādīs ceļu pat vistumšākajos laikos. Tā ir radīta, lai Tu nezaudētu fokusu no tiem faktoriem, kas ietekmē Tava biznesa izaugsmi.

Augsmes process

Kad bizness ir sagatavots izaugsmei un Augsmes formula definēta, ir laiks ķerties klāt pašam procesam. Savā būtībā tas ir ciklisks un ļoti vienkāršs. Lai palīdzētu Tev vieglāk iegaumēt katru procesa fāzi, mēs izmantojam vārdu AUGSME kā akronīmu. 

Augsmes procesa vizualizācija. Katras fāzes apraksts ir atrodams zemāk.

Augsmes metodikas kodols ir eksperimentēšana ar dažādām idejām, kurām ir potenciāls uzlabot Tava biznesa rezultātus. Vislielākais uzsvars būtu jāliek uz dažādām idejām, jo uzdevums ir domāt ārpus ierastajiem rāmjiem, darīt ko vairāk par reklāmu izvietošanu Google un Facebook. Tas gan nebūt nenozīmē, ka šie varianti ir pilnībā jāizslēdz; mēs aicinām izvērtēt visas iespējas. Tātad pirmajā fāzē mērķis ir ģenerēt pēc iespējas vairāk ideju biznesa izaugsmei. Ir jāmeklē kā vienkārši tā sarežģīti risinājumi, gan loģiskas un piezemētas, gan arī pilnīgi trakas idejas. Šajā brīdī uzdevums ir fokusēties uz kvantitāti, nevis kvalitāti. Un pats svarīgākais – ir jāuzklausa visu Augsmes procesā iesaistīto cilvēku idejas.

Kad visas idejas apkopotas, ir laiks noskaidrot prioritātes. Ir daudz dažādu veidu, kā izvēlēties tās idejas, ar kurām sākt eksperimentēt, bet viena no populārākajām metodēm prioritāšu noteikšanā ir izmantot VIP skalu [ links ]. V ir vienkāršība idejas realizācijā. I ir ietekme, kādu ideja varētu atstāt uz biznesu. P ir pārliecība par to, ka tā nesīs paredzamos rezultātus. Katru ideju nepieciešams novērtēt skalā no 1 līdz 5 pēc katra VIP kritērija, un tad atliek noteikt vidējo rezultātu. Ideja ar visaugstāko rezultātu tiek virzīta realizācijai.

Tas, ka kāda ideja izrādās pārāka, balstoties uz šiem trīs kritērijiem, nebūt nenozīmē, ka pārējās ir zemē metamas. Mēs silti iesakām saglabāt visas idejas, kuras var noderēt tālākos eksperimentu ciklos. Un ļoti svarīgi piebilst: tāpat kā ideju ģenerēšana, arī prioritāšu noteikšana ir demokrātisks process, kurā jāpiedalās visiem Augsmes procesā iesaistītajiem.

Kad ir izvēlēta ideja realizācijai, ir laiks gatavot eksperimentu/-us. Tas nozīmē sagatavot lielākus vai mazākus pētījumus iepriekšējā punktā izvirzītās hipotēzes pārbaudīšanai. Respektīvi, nav nepieciešams tagad pilnībā pārtaisīt visu mājaslapu vai produktu, lai izmēģinātu ideju. Vienmēr ir jāmeklē vieglākie un lētākie veidi, kā pārbaudīt hipotēzes, pirms atdod nozīmīgi resursi tiek atdoti idejas pilna formāta realizācjai. Tā varam būtiski samazināt savus riskus.

Protams, eksperimenta izstrādes laikā ir objektīvi jānovērtē, vai tā varēs ievākt vērtīgus datus, lai ar pārliecību apstiprinātu vai apstrīdētu hipotēzi. Pareizi izplānot eksperimentu – tā, iespējams, ir visgrūtākā daļa Augsmes procesā. Uzreiz pilnībā realizēt ideju pilnā tās formātā var būt dārgi un laikietilpīgi, savukārt pārāk vienkāršota idejas eksperimentālā versija var nespēt atspulguļot patieso tirgus un klientu reakciju. Līdz ar to eksperimenta gatavošana ir kritisks etaps Augsmes procesā, un mēs aicinām Tevi iepazīties ar labākajiem eksperimentu izstrādes principiem šeit. [ links ]

Tajā brīdī, kad eksperiments ir izplānots, atliek tikai viens – strādāt! Vispirms ir jāstrādā, lai sagatavotu pašu eksperimentu. Pēctam ir nepieciešams strādāt, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk atbilstošu testētāju. Jo vairāk testētāju, jo uzticamāki būs iegūtie dati. Noslēgumā ir jāstrādā, lai ievāktu visus iespējamos datus no eksperimenta.

Ārkārtīgi svarīgi ir veikt eksperimentus pēc iespējas ātrāk un biežāk. Katrs eksperiments ir iespēja mācīties un virzīties uz priekšu, jau esot gudrākiem. Nav nepieciešams visu perfekti nostrādāt līdz pēdējai detaļai. Pabeigts un realizēts eksperiments ir labāks nekā perfekts eksperiments, kuru klientu acis nekad neierauga.

Ikviens eksperiments tiek veikts, lai pārbaudītu konkrētu hipotēzi. Tagad ir laiks to apstiprināt vai noraidīt, balstoties uz iegūtajiem datiem. Tieši tādēļ absolūti kritiskas ir iepriekšējās divas fāzes. Eksperimentam ir jābūt labi dizainētam un īstenotam, lai tas sniegtu datus, ar kuriem varam hipotēzi pārliecināti apstiprināt vai noraidīt.

Augsmes procesā dati ir Tavi tuvākie sabiedrotie. Tie nemelo, un tiem nav emociju. Dati varbūt ne vienmēr iepriecina, bet tie godīgi parāda, kas strādā un kas ne. Protams, ar datiem strādāt nav tas vieglākais uzdevums, jo ne vienmēr viss ir tikai melns vai balts. Turklāt datus ne vienmēr ir viegli iegūt. Tomēr tas ir virziens, kurā vajag tiekties – pieņemt lēmumus, kas pamatoti ar datiem.

Neatkarīgi no tā, vai hipotēze tika apstiprināta vai noraidīta, ir jādodas uz priekšu. Ja eksperiments izrādījās veiksmīgs un hipotēze apstiprinājās, ir jāķeras pie pilna formāta idejas realizācijas. Ja hipotēze neapstiprinājās, mācāmies no datiem un meklējam jaunas idejas, kā uzlabot sava biznesa rezultātus.

Augsmes process savā būtībā ir nebeidzams. Vienmēr var labāk, vienmēr var vairāk. Tu domā Facebook vai Airbnb apstājās pie tām idejām, kuras pārvērta šīs kompānijas par vienradžiem?

Augsmes metodika ir sistemātiska izaugsmes ideju testēšana

Augsmes process pats par sevi ir vienkāršs. Meklējam idejas izaugsmei, eksperimentējam ar tām un mācamies no rezultātiem. Jo biežāk to darīsim, jo ātrāk sasniegsim vēlamos rezultātus. Profesionālas komandas veic vienu ciklu nedēļā, citas – reizi divās vai retāk. Viss ir atkarīgs no kompānijas resursiem un vēlmes augt. Ja Tev ir gribasspēks augt, tad lapas apakšā vari iepazīties ar informāciju, kā sākt izmantot mūsu bezmaksas resursus jau šodien!

Augsmes metodika Tava biznesa izaugsmei

Augsmes process sākas ar idejām. Domājot par Tavu biznesu, mēs esam apkopojuši un aktīvi turpinām apkopot labākās idejas biznesa izaugsmei. Mums ir idejas, kas piemērotas dažādām nozarēm, biznesiem un budžetiem. Tāpat mēs apkopojam arī padomus Augsmes procesa organizēšanai, iedvesmojošus izaugsmes stāstus un noderīgus instrumentus, kas palīdzēs Tev šajā procesā. Un tas viss ir pieejams pilnībā bez maksas.

Viss, kas Tev ir jādara ir jāsāk izmantot mūsu piedāvātie bezmaksas resursi. Pieraksties saņemt labākās idejas izaugsmei un citus noderīgus Augsmes metodikas padomus savā e-pastā, un liec tos lietā.

Tava biznesa izaugsme ir Tavās rokās.

Nepalaid garām jaunākās izaugsmes idejas
BEZ MAKSAS!

Ja neviena no idejām nenesīs rezultātus,
saņemsiet bezmaksas konsultācijas sesiju no mums! *

* Uzraksti uz info@augsme.lv par to kā tu mēģināji kādu no Augsmes idejām realizēt, un mēs veltīsim 1h sava laika bezmaksas, lai atrastu risinājumu.