Lai vai kur arī pasaulē tu dotos, šajā lokācijā, visticamāk, būs iespēja pārlaist nakti kādā mītnē, kas ir izvietota pasaulslavenajā platformā. Toties lai iekarotu teju vai visu pasauli, Airbnb izspēlēja vairākus gudrus gājienus, un par tiem vairāk šajā rakstā.
Tici vai nē, bet pašos pirmsākumos kompānija ļoti smagi cīnījās, lai piesaistītu klientus. Platforma tika svinīgi atklāta veselas trīs reizes, tikai lai piesaistītu uzmanību. Tās dibinātājiem pat nācās tirgot brokastu pārslas, lai spētu nomaksāt augstos San Francisko rēķinus. Tomēr, neatlaidība un eksperimentēšana ar visdažādākajām izaugsmes idejām beidzot nesa augļus 2010. gada vasarā.
ASV tajos laikos ļoti populāra bija tāds sludinājumu portāls Craigslist. Konceptuāli, tas ir kā ss.com Latvijā, tikai attiecīgi ar daudz, daudz reižu lielāku klientu bāzi un vēl plašāku spektru ar to, kas tiek piedāvāts šajā digitālajā sludinājumu dēlī. Daudzi cilvēki tajos laikos meklēja arī vietas, kur palikt ceļojumu laikā. Airbnb komanda zināja, ka liela daļa viņu mērķauditorijas izmanto šo portālu, tikai viņiem bija nepieciešams vieds veids, kā efektīvi ievietot sludinājumus no savas platformas Craigslist, kur tos redzēs miljoniem cilvēku.
Pēc vairākiem mēģinājumiem viņiem tas beidzot izdevās. Pēkšņi visi Airbnb sludinājumi ar vienu klikšķi un pilnīgi bez maksas varēja nonākt milzīgās Craigslist auditorijas acu priekšā. No Craigslist, savukārt, ar vienu klikšķi klienti tika pārvilināti uz Airbnb platformu. Absolūti leģendārs gājiens, kas beidzot nostādīja Airbnb ceļā uz industrijas virsotnēm.
Vēlviens izcils piemērs no Airbnb izaugsmes ir par to, kā viņi 2,5X palielināja rezervēto naktsmītņu skaitu globāli. Viss sākās ar to, ka Ņujorkā nesaprotamu iemeslu dēļ bija krietni mazāks rezervāciju skaits nekā citur. Ņemot vērā, ka tas ir ļoti populārs tūristu galapunkts, Airbnb komanda nolēma iedziļināties šajā jautājumā.
Papētot tuvāk, ātri kļuva skaidrs, ka problēma slēpjās tajā, ka cenas par nakti ir augstas, bet bilžu kvalitāte neatbilst cenai. Tā nu paši Airbnb dibinātāji devās uz Ņujorku, iznomāja profesionālu kameru un devās fotogrāfēt tik daudz naktsmītnes cik vien spēja. Rezultāti bija skaidri – sludinājumi ar profesionāli uzņemtiem foto tika rezervēti 3 reizes biežāk. Ņemot vērā, ka eksperiments kungiem izmaksāja 5000 dolārus, domājams, ka tas bija to vērts.
Nākamajā vasarā Airbnb palaida profesionālu fotogrāfu programu visās lielākajās pasaules pilsētās, kā arī iedrošinaja visus naktsmītņu īpašniekus uzlabot savu sludinājumu bilžu kvalitāti. Šis, protams, vairs nebija tik lēti, bet ņemot vērā ka tas palielināja rezervēto naktsmītņu skaitu visā pasaule divas ar pus reizes, lieki minēt, ka tas atmaksājās.
Tagad Airbnb ir vērtīgāks par trīs lielākajām viesnīcu ķēdēm ņemtām kopā un atrodas starp 200 vērtīgākajām kompānijām visā pasaulē. Airbnb ir lielisks piemērs tam, ka ar izcilu ideju vien nepietiek. Ir nepieciešams domāt ārpus rāmjiem, lai iekarotu visu pasauli.