Facebook

Facebook - Lietotāju a-ha moments bija tad, kad tie uzaicināja pirmos draugus un saprata sociālā tīkla īsto vērtību

Lietotāju a-ha moments bija tad, kad tie uzaicināja pirmos draugus un saprata sociālā tīkla īsto vērtību

Arī pasulē lielākais sociālais tīkls nenonāca līderpozīcijā tikai ar labu ideju vien. Marks Zukerbergs patiesībā ir viens no visvairāk uz izaugsmi fokusētajiem kompāniju dibinātājiem un vadītājiem. Kopš agrajām Facebook dienām kompānijā ir speciāla izaugsmes komanda The Growth Circle. Leģendas vēsta, ka vienā no svarīgākajiem investīciju raundiem, kad sākās sarunas par konkrētiem veidiem, kā Facebook pelnīs naudu, Marks esot piecēlies kājās, piegājis pie tāfeles un uzrakstījis “GROWTH” – tam šobrīd ir jābūt vienīgajam fokusam. Tas bija brīdī, kad Facebook jau bija 70 miljoni lietotāju.

Lai nonāktu pie šiem 70 miljoniem lietotāju, ceļš Markam nebija vienkāršs. Protams, lielākā daļa būs dzirdējuši stāstus par to, kā Facebook (Thefacebook tajos laikos) sākās Harvardas kopmītnēs, kā studentu iepazīšanās portāls. Bet ne visi būs dzirdējuši par to, kā Facebook izaugsmes komanda atrisināja problēmu ar lielo skaitu atbirušo lietotāju (tie, kuri pēc pāris reizēm pārstāj lietot sociālo tīklu). Iedziļinoties datos, komanda konstatēja interesantu niansi – tie, kuri aktīvi turpināja sociālo tīklu, jau no paša sākuma uzaicināja draudzēties daudzus cilvēkus. Skatoties atpakaļ, tas liekas pašsaprotami, bet tajā brīdi tas bija īsts a-ha moments – kā Facebook izaugsmes komandai tā platformas lietotājiem. Ņemot talkā jauniegūto informāciju, komanda pārdizainēja reģistrēšanās soļus jaunajiem lietotājiem fokusētus tieši ap jaunu draugu aicināšanu, kā arī sekošanu interesējošām slavenībām un kompānijām.

Balstoties uz šiem pašiem ieskatiem, Facebook izaugsmes komanda izstrādāja sekciju ar cilvēkiem, kurus tu varētu pazīt. Izmantojot idejiski vienkāršus algoritmus (un agrāk nedaudz melnās maģijas), Facebook tev piedāvā cilvēkus, kurus tu potenciāli pazīsti un iedrošina tevi tos pievienot savam draugu lokam. Jo vairāk draugu, jo vairāk satura, lai tevi noturētu platformā.

Vēlviens šķietami mazs, bet ļoti nozīmīgs atspēriena punkts lietotāju noturēšanā bija paplašināt iespējas personalizēt savu profilu. Ikviens, kurš ir sociālajos tīklos piekritīs, ka sava profila izstrāde, no bildēm līdz aprakstiem ir diezgan patīkams process. Tas ir kā veidot savu virtuālo personību, kas nu jau ir neatņemama sastāvdaļa lielākajai daļai mūsu. Tomēr visbūtiskākais šajā procesā ir pats darbs, ko mēs ieguldām savā profila izveidē; tas ir laiks, ko esam investējuši un nevēlamies pazaudēt.. Pavisam vienkāršs pshiloģijas triks, kurš palīdz mūs noturēt Facebook vidē.

Kad bija sasniegti jau tuvu vai 100 miljoni lietotāju, Markam bija taisnība, ka jāturpina fokusēties uz izaugsmi, jo faktiski visi lietotāji bija no Ziemeļamerikas. Vislielākais šķērlis šajā kompānijas attīstības fāzē bija valodu barjeras. Pirmā opcija, kas nāk prātā, protams, būtu algot milzīgas komandas ar tulkotājiem lielākajās valstīs, kas parūpētos par sociālā tīkla lietojamību, mazākas nozīmes valstis atstājot malā. Otrā opcija bija izstrādāt pašiem savu tulkošanas robotu.Facebook izvēlējās otro opciju, ļaujot katram lietotājam ikvienā pasaules valstī iztulkot sociālo tīklu sev vēlamā valodā, kā arī palīdzēt veikt uzlabojumus tulkojumā. Tā vietā, lai algotu tukstošiem cilvēku visā pasaule, Facebook iedeva instrumentu priekš sociālā tīkla lietotājiem, iespējojot tos patērēt informāciju no visas pasaules. Pārējais jau ir vēsture; jāiet paskatīties, kas labs notiek Facebook.

Vai tu jau esi atradis sava produkta vai pakalpojuma a-ha momentu? Un, galvenais, vai tavi klienti ir spējigi to ātri atrast?

Iedvesmas avoti:
Ellis, S & Brown, M. (2017). Hacking Growth.
Levy, S. (2020). The Untold History of Facebook’s Most Controversial Growth Tool.

Dalies ar zināšanām:

Kopsavilkums

Facebook ir lielisks paraugs tam, ko var panākt ar maksimālu fokusu uz izaugsmi. Galvenais ir atrast to brīdi, kurā klients saprot tava piedāvājuma vērtību un rūpīgi strādāt pie tā optimizēšanas. Ir jāsaprot, kas palīdz biznesam augt un nekad neapstāties pie tā uzlabošanas.

Tevi arī varētu interesēt:

Nepalaid garām jaunākās izaugsmes idejas
BEZ MAKSAS!

Ja neviena no idejām nenesīs rezultātus,
saņemsiet bezmaksas konsultācijas sesiju no mums! *

* Uzraksti uz info@augsme.lv par to kā tu mēģināji kādu no Augsmes idejām realizēt, un mēs veltīsim 1h sava laika bezmaksas, lai atrastu risinājumu.