PayPal

PayPal - netradicionālas klientu piesaistes metodes nes neticamus rezultātus

Netradicionālas klientu piesaistes metodes nes neticamus rezultātus

Ikviens no mums ir saskāries vai vismaz dzirdējis par šo interneta maksājumu milzi. Kā nekā, pats Elons Masks ir viens no šī veiksmes stāsta iesācējiem, kopā ar citiem leģendāriem uzņēmējiem, kuri vēlāk nodibināja LinkedIn, Youtube un daudzus citus izcilus uzņēmumus. PayPal bija vieni no pirmajiem, kas piedāvāja ātrus un drošus maksājumus interneta vidē, un nieka 4 gadus pēc dibināšanas tika nopirkti par 1,5 miljardiem ASV dolāru. Kā viņiem tas izdevās?

Galvenā izaugsmes atslēga ir grūti norījama pat visdrosmīgākajiem Augsmes metodikas piekopējiem. Tā vietā, lai novirzītu mārketinga budžetu reklāmu kampaņām, PayPal izvēlējās šo naudu izdalīt saviem klientiem. 20 dolāri tam, kurš uzaicināja pievienoties platformai un 20 dolāri tam, kurš pievienojās. Respektīvi, katrs jauns klients izmaksāja 40 dolārus. Varbūt sākotnēji tas liekās daudz (un ar laiku PayPal pakāpeniski samazināja šīs iniciatīvas vērtību), bet ja katra klienta pienesums tā klientūras laikā to pārsniedz, tad investīcija ir bijusi to vērta. Kā arī, PayPal līdzdibinātāji apgalvo, ka tas esot bijis lētāk, nekā reklamēties tradicionālākos veidos. Lai gan šis ambiciozais triks PayPal izmaksāja ap 60-70 miljonu dolāru, tas nodrošināja 7-10% izaugsmi katru dienu. Neviena reklāma nebūtu bijusi tik efektīva kā naudas dalīšana.

Kā jau visās sekmīgākajās kompānijās, tā nebija vienīgā izaugsmes taktika no PayPal puses. Jau no sākta gala, PayPal izkristalizējās lojāla klientu bāze – pārdevēji eBay izsoļu platformā. Pārdevēji vēlējās droši un ātri saņemt naudu par pārdotajām precēm. Tajā laikā alternatīvas bija gaidīt banku čekus pa pastu vai arī izņemt naudas sūtījumus. Kādā laimīgā dienā, PayPal komanda saņēma vēstuli no pārdevējas eBay platformā ar lūgumu atļaut izmantot PayPal logo viņas izsolēs. Kompānija ar prieku atļāva to darīt – tā ir bezmaksas reklāma! 

Uztvēruši to, ka vairāki komersanti vēlētos pievienot PayPal logo pie saviem sludinājumiem, PayPal izstrādāja rīku, ar kura palīdzību tas tiktu izdarīts ar viena klikšķa palīdzību. Pateicoties šim vienkāršajam instrumentam, PayPal darījumu skaits trīskāršojās! Drīz vien arī eBay saprata cik saskanīgs ir šis maksājumu instruments ar viņu platformu un 2002. gadā to iegādājās par iepriekšminētajiem 1,5 miljardiem ASV dolāru. 

PayPal patiesi ir unikāls stāsts, un kompānijas līdzdibinātāji arī pēctam ir vairākkārt pārsteiguši pasauli ar revolucionārām tehnoloģiskām inovācijām, kā arī ģeniāliem risinājumiem biznesa izaugsmei. Ar citiem iedvesmojošiem izaugsmes stāstiem vari iepazīties zemāk.

Vienmēr izvērtē, kāds ir visizdevīgākais un visefektīvākais klientu piesaistes veids tavam biznesam!

Iedvesmas avoti:
Ellis, S & Brown, M. (2017). Hacking Growth.
Gupta, A. (2015). PayPal: The Original Product Growth Company.

Dalies ar zināšanām:

Kopsavilkums

PayPal atsauces programma (referral program) ir viens no visulaiku leģendārākajiem izaugsmes trikiem. Lai gan tas nebija lēts, tas atmaksājās pavisam ātri. Galvenais, ir atrast savus īstos klientus un nopirkt tos par viszemāko iespējamo cenu.

Tevi arī varētu interesēt:

Nepalaid garām jaunākās izaugsmes idejas
BEZ MAKSAS!

Ja neviena no idejām nenesīs rezultātus,
saņemsiet bezmaksas konsultācijas sesiju no mums! *

* Uzraksti uz info@augsme.lv par to kā tu mēģināji kādu no Augsmes idejām realizēt, un mēs veltīsim 1h sava laika bezmaksas, lai atrastu risinājumu.