Ikviens no mums ir kādreiz nonācis mājaslapas lapā, kas kaut kādu iemeslu dēļ nefunkcionē. 404 error, page not found… Tā, saprotams, nav lieliska pieredze kā klientam vai lasītājam. Tomēr, ikvienai mājaslapai ir nepieciešama 404 lapa gadījumā, ja kāds no apmeklētājiem nonāk ne tur (un neizbēgami, tas kādreiz notiks). Interneta pārlūks vai platforma, kuru izmanto mājaslapas izveidei, piešķir bezpersonisku, standarta 404 lapu, bet kādēļ šo lapu neizmantot biznesam vērtīgiem nolūkiem?
Neatkarīgi no tā kādu rīku izmanto mājaslapas izveidei (Wix, WordPress, utt.), tev noteikti ir iespēja to pārveidot. Kad tehniskā daļa ir atrisināta, jāķeras domāt, kā tu vēlies savu 404 lapu veidot.
Kā jau ierasts, idejām limitu nav. Šie ir tikai daži no iespējamajām 404 lapas konceptiem:
- 404 izlozes lapa – “Apsveicam! Jūs esat viens no laimīgajiem, kuri ir atraduši šo lapu. Atstājiet savu kontaktinformāciju, lai piedalītos izlozē laimēt [produkts, paraugs, utt.];
- 404 specsaturs – piedāvā šajā lapā klientam vērtīgu un interesantu saturu saistītu ar tavu biznesu. Tas būtu raksts, brošūra, ko lejupielādēt. Galvenais, lai apmeklētājam tas liktos lietderīgs;
- 404 meme – tāpat, vari tam visam pieiet ar humora devu.
Galvenais uzdevums ir pārvērst nepatīkamu situāciju pozītīvā. Tas gan nenozīmē, ka tagad vajadzētu speciāli klientus virzīt uz nefunkcionālām lapām. Primārais uzdevums ir novērst nepatīkamu pieredzi. Protams, nedrīkst aizmirst, ka arī 404 lapai būtu jāseko mājaslapas un zīmola esošajās dizaina pēdās. Tā teikt, lai tiem apmeklētājiem, kuri nonāk šajā 404 lapā uzreiz būtu skaidrs, ka viņi vēljoprojām ir pareizajā mājaslapā; tikai nepareizajā lapā.