Kā izpārdot gudri

Tikai pats vārds izpārdošana var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus par 50%

Tikai pats vārds izpārdošana var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus par 50%

Izpārdošana var ļoti palīdzēt palielināt pārdoto produktu skaitu. Kāds pārsteigums, ka vairāk cilvēki ir gatavi maksāt mazāk par identisku produktu… Bet, vai tu zināji, ka tikai uzraksts SALE jeb izpārdošana var krietni palielināt pārdošanas apjomus, pat ja nekādās konkrētas atlaides netiek dotas?

Neredzamās atlaides

Kāds apģērbu un aksesuāru tirdzniecības katalogs nolēma izveikt A/B eksperimentu. Pusei klientu tika nosūtīta viena kataloga versiju, otrai pilnīgi identiska, tikai pievienojot klāt vārdu SALE dažās lappusēs. Produkti nemainīgi, cenas nemainīgas, un pie vārda SALE nekur nav pievienoti cipari, kas norādītu atlaides apjomu. Vienīgā atšķirības starp katalogiem ir SALE uzrakstu izmantošana. “Atlaižu” katalogs pārdeva par 50% vairāk.

Vārds atlaides pats par sevi raisa uztraukuma sajūtu; bailes palaist garām ļoti izdevīgu piedāvājumu. Un, kā mēs redzam, tas var nostrādāt arī pat nekomunicējot absolūti nekādu konkrētu ietaupījumu. Protams, tas ir ideālais un pat nedaudz ekstrēms scenārijs. Digitālajā laikmetā, kad visas cenas ir pieejamas pāris taustiņu attālumā, atlaides visdrīzāk nāksies komunicēt konkrētos skaitļos. Plus, konkrēti ietaupījumi ir vēl efektīvāki.

Atlaides strādā labāk nekā zemas cenas

Interesants stāsts nāk no Atlantijas okeāna otras puses. Divas milzīgas ASV veikalu ķēdes nolēma samazināt atlaižu un kuponu izmantošanu, un vienkārši samazināt cenas visām precēm uz visiem laikiem. Klientiem vajadzētu būt sajūsmā, ne tā? Rezultāts bija pilnīgi pretējs. Kādā citā eksperimentā cilvēkiem bija jāizvēlās starp diviem griliem. Vienam cena bija 255 dolāri bet otrs bija nocenots no 340 uz 255 dolāriem. Abi grili ir pilnīgi identiski un gala cena ir pilnīgi tāda pati. 75% cilvēku izvēlējās nocenoto grilu.

Protams, ka cilvēki vēlas zemas cenas, bet daudz lielāku sajūsmu izraisa labs dīls. Nocenotu dizaineru apģērbu veikali tieši uz šāda principa strādā. “Bikses, kurām sākuma cena bija 300 eiro es nopirku par 60 eiro!” – tu stāsti saviem draugiem. Ja veikalā ir patstāvīgi zemas cenas visam, tu atņem klientiem to prieku atrast izdevīgu darījumu.

Kā izpārdot gudri

Protams, tev ir jāpiedomā pie tā, lai izpārdošana škiet patiesa un ticama. Tā teikt, nevienam neieskaidrosi, ka pildspalvas sākuma cena bija 729 eiro, bet tagad tev ir iespēja to iegādāties par nieka 19 eiro. Potenciālam pircējam ir jāredz izdevīgums, nevis apčakarēšanas mēģinājums. Nesamērigas atlaides arī var izraisīt šaubas par kvalitāti, stāvokli un citiem produkta aspektiem.

Gudras atlaidēs liekas īpašas un nāk ar laika un/vai kvantitātes ierobežojumiem. Ja atlaides kļūst par standartu tiem pašiem produktiem, tad pēc laika tām zūd vērtība klienta acīs. Kā arī rūpīgi ir jāizvērtē, kā atlaižu izmantošana ietekmēs tavu zīmolu; daudzi luksuss zīmoli izvairās no atlaidēm.

Ja izmantosi izpārdošanu gudri, tavi klienti būs ļoti priecīgi un, visticamāk, pastāstīs par savu izdevīgo pirkumu arī citiem cilvēkiem.

Izpārdošana ir tavs sabiedrotais, ja to pielieto pareizi. Tā var palīdzēt pārdot vairāk (pa to pašu cenu), kā arī atnest jaunus klientus.

Iedvesmas avoti:
Berger, J. (2013). Contagious: Why Things Catch On.
Sutherland, R. (2019). Alchemy.

Dalies ar zināšanām:

Kopsavilkums

Lai gan cilvēkiem patīk zemas cenas, krietni lielāku sajūsmu izraisa labas atlaides (pat ja to realitātē nav). Ierobežotas atlaides var krietni uzlabot pārdošanas rezultātus un palielināt varbūtību, ka klients par savu izdevīgo pirkumu pastāstīs citiem.

VIP rezultāts*

Vienkāršība 5
Ietekme 3
Pārliecība 4
Vidējais 4
*Šis vērtējums ir tikai indikatīvs, līdz ar to katra faktora vērtība var atšķirties specifiskajā situācijā.

Ieteikumi eksperimentiem

Ja tu pārdod plaši pieejamus produktus, tad apmānīt pircējus visdrīzāk neizdosies. Tādā gadījumā, tev ir jāizvērtē kādas atlaides tu vari atļauties, lai piesaistītu klientu interesi. Bet ja tu tirgo unikālas preces vai pakalpojumus, atlaides var būt ļoti arbitrāras. Atceries, pats vārds atlaides dara brīnumus.

Tevi arī varētu interesēt:

Nepalaid garām jaunākās izaugsmes idejas
BEZ MAKSAS!

Ja neviena no idejām nenesīs rezultātus,
saņemsiet bezmaksas konsultācijas sesiju no mums! *

* Uzraksti uz info@augsme.lv par to kā tu mēģināji kādu no Augsmes idejām realizēt, un mēs veltīsim 1h sava laika bezmaksas, lai atrastu risinājumu.