Kādēļ Apple austiņas ir baltā krāsā?

Dizianē savu produktu tā, lai tas reklamētu pats sevi.

Dizainē savu produktu tā, lai tas reklamētu pats sevi.

Katram zīmolam ir jāveido atpazīstama un konsekventa identitāte, lai cilvēkiem, to ieraugot, nebūtu problēmu to atpazīt. Lielākā daļa kompāniju to dara caur logo, nosaukumiem un zīmolam unikāliem rakstiem (kā, piemēram, Louis Vuitton). Bet ir arī citi ceļi, kā panākt, lai tavs produkts izceltos uz konkurentu fona. To izdarīja Apple ar iPod.

Kad Apple pirmo reizi iepazīstināja pasauli ar iPod, tirgū jau bija daudz konkurentu, kas nodrošināja digitālu mūziku kompaktos atskaņotājos. Protams, Apple ir savs unikālais dizains un operētājsistēma, bet kāds no tā labums, ja atskaņotājs visu laiku atrodas klausītāja kabatā? Lai izceltos uz pārējo atskaņotāju fona, ko veidoja galvenokārt ar melnām austiņām, Apple izlaida savējo ar baltām. Pavisam vienkāršs risinājums, lai visiem būtu skaidrs, kuri cilvēki ir izvēlējušies tieši Apple iPod.

Tāpat kā unikāli produkta elementi var kalpot skaņas, formas un citas produktu īpašības. Tiem, kuriem interesē motorizēti transportlīdzekļi, noteikti atpazīst Harley-Davidson motociklu skaņu (tā ir patentēta, starp citu). Kā arī daudzi no jums noteikti ir ēduši Toblerone šokolādi, kas teik ražota trīsstūra formā. Vai arī redzējuši Christian Louboutin kurpes ar sarkanām zolēm. Pasaule ir pilna ar piemēriem, kur produkta īpašības liek tam izcelties uz alternatīvu fona. Par kādu no šiem piemēriem varētu kļūt arī tavs produkts.

Turklāt veidot produktus tā, lai tie reklamētu paši sevi, ir faktiski vislētākais veids, kā reklamēties. Protams, tas nenozīmē, ka tev vispār nevajadzēs laist reklāmu kampaņas sociālajos tīklos, bet kādā brīdi, kad gana daudz cilvēku būs iegādājušies tavu produktu, tas sāk reklamēt pats sevi. Tikai neaizmirsti, ka tam ir jābūt pamanāmam uz citu fona!

Apdomā, kā arī tu varētu padarīt savu produktu viegli atpazīstamu. Tās var būt formas, krāsas, skaņas un pat smaržas!

Iedvesmas avoti:
Berger, J.(2013). Contagious: Why Things Catch On.
Business Insider (2016). Apple made a simple design choice in 2001 that sent it into the stratosphere.

Dalies ar zināšanām:

Kopsavilkums

Veido produktus ar unikālām īpašībām, kas palīdz tos atpazīt un izcelt uz alternatīvu fona. Tas stiprinās tavu zīmolu, kā arī būs izcila reklāma.

VIP rezultāts*

Vienkāršība 2
Ietekme 5
Pārliecība 3
Vidējais 3,33
*Šis vērtējums ir tikai indikatīvs, līdz ar to katra faktora vērtība var atšķirties specifiskajā situācijā.

Ieteikumi eksperimentiem

Prototipēšana un to testēšana ar klientiem. Kā arī nepieciešams pienācīgi izzināt konkurentu piedāvājumus.

Tevi arī varētu interesēt:

Nepalaid garām jaunākās izaugsmes idejas
BEZ MAKSAS!

Ja neviena no idejām nenesīs rezultātus,
saņemsiet bezmaksas konsultācijas sesiju no mums! *

* Uzraksti uz info@augsme.lv par to kā tu mēģināji kādu no Augsmes idejām realizēt, un mēs veltīsim 1h sava laika bezmaksas, lai atrastu risinājumu.